torsdag 31 maj 2012

Comeback i fotbollsmålet

Vet inte hur länge sedan det var jag senast tog på mig målvaktshandskarna, men idag blev det i alla fall comeback i korpserien.

Sjumannamålen passar mig fint och med någon slags "Mixed Keeper Arts" från fotboll, handboll och innebandy gick det faktiskt rätt bra. Förutom den gången då jag gick vilse i straffområdet och släppte en boll förbi mig som jag trodde skulle gå en bra bit utanför. Det var pinsamt...

Det blev ett mål till i baken, men annars stod jag på rätt plats och litade stenhårt på mina goda reflexer. Segersiffrorna skrevs till 5-2 och jag får förmodligen nytt förtroende nästa vecka – eftersom ordinarie målvakten är på semesterresa...

Och inte nog med det. Jag cyklade baskemig till matchen – OCH tog en extra omväg på vägen hem. Det är fortfarande friska temperaturer ute, men i helgen ska jag nog kunna lämna mössan hemma i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar