torsdag 22 september 2011

Fantastiskt höstväder

Hittills har vi tränat fyra gånger med laget. Och olustigt nog har ljuset i hallen släckts mitt under träningen vid varje tillfälle. Det har varit felinställda timers och utlösta överhettningsskydd. Förhoppningsvis har kommunen ordnat allt för nu tränar vi både fredag och lördag.

Laget är mycket bättre än vad jag hade räknat med. När jag besökte Tromsø i somras såg jag en träningsmatch mellan BK 9000 och lokalkonkurrenten TSI och då gick det inte speciellt fort. Men det var trots allt mitt i sommaren...  Nu är det bättre tempo och dessutom har några nyförvärv anslutit. Det ska kunna bli en rolig säsong!
Den 8 oktober börjar sedan seriespelet och då blir det flygresa till två kamper i Bodø. På lördagen möter vi Bodø IBK och sedan tidigt på söndagen Sørfold IBK. Det ska blir otroligt kul att komma igång med matcherna!

Under veckan har jag annars hunnit med att bli adjungerad ledamot i klubbens styrelse och vara med på ett styrelsemöte – och igår vikarierade jag som damtränare. Det är precis som förr :-)


Experimentet med truckjobbet blev bara tre dagar långt. Det var länge sedan jag körde truck och tempot därinne skrämde mig faktiskt. Det kom truckar från alla håll och jag tackade för mig. Så istället har det varit 150 procents fokus på FourFourTwo och jag har verkligen fått massor gjort.

Jag sitter inne i mitt pyttelilla rum på hotellet (som egentligen borde kallas vandrarhem) och knappar för fullt på datorn. Men varje dag blir det några promenader, för allt annat vore slöseri med naturresurserna. Det har så här långt varit ett fantastiskt höstväder och jag bara längtar efter att komma upp i bergen i helgen. Prognosen ser lovande ut – nio grader och sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar