lördag 17 september 2011

Saker och ting börjar falla på plats

Det har varit en intensiv första vecka i Tromsø. Jag har fått bo hemma hos klubbens ordförande Kennet under några dagar under tiden som jag har letat efter en bostad. Jag har promenerat hela dagarna och varit och tittat på ett tiotal lägenheter och fick igår klart med den som jag helst ville ha. Givetvis ligger den centralt i byen och har grym utsikt mot Tromsdalstinden, det högsta berget i närheten.

Bilder på denna utsikt kommer jag givetvis briljera med framöver. Men jag får inte tillgång till lägenheten förrän efter månadsskiftet och därför har jag flyttat in på ett enklare hotell där jag nu skall jobba ikapp en veckas jobb på två dagar.

För att klara av de högre kostnaderna i Norge försöker jag också hitta ett extrajobb. I går var jag och provjobbade på ett lager. Men det var länge sedan jag senast körde skjutstativtruck och min gissning är att jag inte är så intressant för dem :)

Miljön här uppe är verkligen härlig. Bergen är mäktiga och det är en härligt frisk luft med mycket inslag av salt hav. Här finns två broar och en tunnel till fastlandet. Måsarna skränar och det ligger fiskebåtar i hamnen. Bortsett från de där bergen är det nästan som hemma. Och även om jag är långt uppe i norr kan jag tacka Golfströmmen för att det inte är speciellt mycket kallare här uppe. Gråvädret är bekant det också...

Ni som har en stor skärm kan säkert se bron i högerkant av bakgrundsbilden. Precis där bron ansluter till ön har jag ritat en röd cirkel. Det är där min lägenhet ligger och där kommer jag att sitta med min hypersnabba fibernätuppkoppling och jobba. När vädret är bra kanske jag unnar mig en extra timme lunchrast och tar linbanan upp till berget som bakgrundsbilden är plåtad ifrån.

Apropå lunchrast... Nu är den slut för idag och jag kämpar på med nästa nummer av det eminenta fotbollsmagasinet FourFourTwo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar