söndag 3 juni 2012

"Endelig ein sommardag"

Ja, det var tydligen den allmänna åsikten hos många glatt hälsande vandrare, skidåkare och cyklister när jag tog en tur med cykeln längst in i Tromsdalen idag. Det var en hel del kortbyxor, många kortärmade tröjor och en och annan bar överkropp. Temperaturen? 14 grader i skuggan...

Men solen värmde gott, det ska sägas och det dröjde inte länge förrän jag plockade av mig överdragsjackan, västen var mer än tillräckligt. Jag cyklade på en grusväg och mötte många toppturare med skidor på axlarna och strax innan stigen vände tillbaka mot byn låg det fortfarande 5-10 cm snö på marken och jag fick knuffa cykeln.

Tillbakavägen gick i gassande solsken längst ner på en sydsluttning och det var ganska tricksig cykling på något som kan kallas en bred vandringsstig med mycket småstenar. Men det var riktigt roligt att cykla där, har aldrig prövat på det förut, men det lär bli fler gånger nu.

Länk: Dagens runda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar