fredag 14 oktober 2011

Förkylt var det här

Den iskalla vinden i Bodø i helgen gick uppenbarligen rakt igenom kläderna. Den här veckan har jag mest legat febrig i soffan och hostat och snörvlat. Inte så vältajmat med tanke på att det var deadline-vecka på tidningen och ett annat projekt som måste lösas.

Men nu är det helg och jag mår mycket bättre. Så ikväll blir det träning, tyvärr helt utan målvakter. Vår trupp är liten och det är ofta som jag måste improvisera på träningarna på grund av extraarbete för universitetsstudenter, skiftjobb och kurser. Av någon anledning verkar norrmännen åka på kurs ofta. Jag vet inte riktigt om det är för att de vill bli bättre, eller om det snarar handlar om en hederlig svensk "inspiratonsresa" med tillhörande brottarfylla.

Jag kikade just på väderprognosen för helgen, ska visst komma 40 mm regn och blåsa rejält i morgon. Att gå omkring på gatorna inne i stan är inget alternativ. Kanske läge att ta sig iväg på shoppingcentret på andra sidan ön istället. Det är verkligen dags att börja fylla upp lägenheten med lite prylar. Jag menar, visst, det är kul att leka McGywer och göra hål i en plasttallrik för att få ett durkslag. Men bara för en kort tid.

Dagens länk: Video från seriepremiären mot Bodø där åtminstone spelet i Powerplay såg bra ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar